2009年9月5日 星期六

Kia Kia Khua Khua

俗语说得好,读万卷书不如行万里路。

虽然还不至于真的行了万里路,但最近我做了一些尝试;一些是我在吉隆坡所想做,而又没做的。
前天,我尝试从KCC Silom United Center走回位于Lumpini Narathiwas的Studio Apartment。路程不算远,只是有了大概40分钟路程。路途中,我做过了一个大四方的人行天桥。我不禁感叹,为何吉隆坡没有如此贴心的人行天桥呢?在都市里,不是车多,就是人多。在这方面的安排,倒还不如曼谷,或是香港呢。

人行天桥上,你可以穿梭任何方向,眼望下去就是4航线的十字路口。这种感觉啥是有趣。(傻笑)
走在桥上,不时可以看见一些有趣的人行指标,似乎人,也需要方向感,简单指示,莫非就可以找到人生指标?xD

走回家的路途,除了防止踩狗屎外,就是看着一栋一栋的高楼大厦。纵然大字标明大厦楼宇名称,但是都是泰文。所以它认识我,而我却无从认识它。

经过了很多的食物小摊子,很多的7-11,我停下来喘息的同时,看见了bts站。(来了曼谷这么多天,竟然现在才发现它!!!)这也为我铺陈今天,要出发去MBK和Siam Center的头一站啦。

希望可搜索一些便宜又大块滴DSLR Accessories咯。

祝自己有个愉快的星期六呗!

待续。。。

5 則留言:

cLiu 提到...

yahor, Thai is the main manufacturer for a lot of DSLR camera, but body over there got cheaper bo?

D'ca 提到...

out of my expect, Lens and Backpack is a lot expensive compare with Malaysia. Maybe i go in a "Black Shop"...Maybe I should go "Pantip", instead of MBK...sad case...

cLiu 提到...

ei ei...if got "shun yeh" (good stuff) remember to inform leh...was thinking to get a prime lens with lower aperture.

D'ca 提到...

u used wat model of the dslr?if you used of d60 or d5000 series, you required to get yourself a AF-S built in motor lens. Because of our dslr body do not such motor to perform af. For recommended prime lens, currently i'm looking at 35mm Nikkor 1.8G or you can go for 50mm AF Nikkor 1.4/1.8F if your model is d90 or above. Cheaper investment man!

cLiu 提到...

don't really feel wanna get a 50mm lens, your 35mm Nikkor 1.8G sounds good leh. but let me think think bout the money first. i know ntg about lens, let me see see study study first